Rozhovor s Markem Kuskovem, projektovým a produktovým manažerem

Marek Kuskov je projektovým a produktovým manažerem Dluhopisomat.cz již více než dva roky. Za tu dobu zvládl velký kus práce a posunul oblast emitentů a obchodu na novou úroveň. Jaké byly jeho začátky v CFG a jak hodnotí svůj první rok?

1. Marku, čím tě holky z HR přesvědčily, aby ses stal jedním z nás? Na co tě nalákaly?

Ve svém předchozím zaměstnaní jsem působil více než 7 let. Postupem času jsem začal cítit, že svou dosavadní pracovní pozici přerůstám a není mi umožněno dále se rozvíjet a spolupodílet se na budování něčeho nového. Proto když mě holky oslovily s nabídkou práce v CFG, vycítil jsem, že se mi otevírá nové životní dobrodružství se značným potenciálem, jehož velikost mohu ovlivnit jen já sám. A mé dojmy byly opravdu správné. V CFG se každý může realizovat přesně v té oblasti, která mu nejvíce vyhovuje a jsou mu nastaveny příznivé podmínky pro maximální pracovní nasazení. No, abych to nějak shrnul a podal o něco více srozumitelně, na nové práci v CFG mě lákala zejména otevřená a přátelská firemní kultura, velký potenciál k seberealizaci a prakticky žádné limity v oblasti finančního ohodnocení a kariérního růstu.

2. Čemu se v Dluhopisomatu nejvíce věnuješ? Jaká je tvoje vize pro růst Dmatu v oblasti emitentů?

Hlavní těžiště mé práce se neustále mění a posouvá podle toho, čemu se aktuálně věnujeme a co je třeba řešit. Krátce po mém nástupu jsem stál před výzvou získat ke spolupráci více emitentů, a tím celkově zatraktivnit obsah Dluhopisomatu. Jakmile se nám toto podařilo, zaměřili jsme se na redefinici podmínek spolupráce s emitenty tak, aby byly z hlediska ekonomického příznivější pro náš projekt. Zároveň však chceme, aby emitenti dostali za své peníze smysluplné a kvalitní služby. Z toho vyplývá současné hlavní těžiště mé práce, kdy se soustředím na posílení obchodního týmu. Naší vizí pro budoucnost je rozšíření služeb takovým způsobem, abychom dokázali spolupracovat s každým emitentem, který se na nás obrátí.

3. Co tě nejvíce baví na práci produkt a projekt manažera?

Asi ta pestrost, která se v mé pozici skrývá. Mám na starost jednání s majiteli firem a domlouvání spolupráce, zároveň vedu tým obchodníků prodávajících naše služby a spolupracuji s ostatními odděleními na rozvoji Dluhopisomatu. Lze tedy říci, že každý den je zcela unikátní a ještě jsem nezažil, že bych se v práci nudil.

4. Kolik vás v týmu je a jak vzájemně fungujete?

Hm, na to nedokážu úplně přesně odpovědět, což na CFG upřímně miluju. 😊 Ačkoliv jsme mnohonásobně větší společnost než firma, ze které jsem do #CFG přišel, atmosféra napříč celou firmou je velmi otevřená a přátelská. Proto lze říci, že v mém týmu jsou desítky lidí. V podstatě celé CFG je mým týmem. Ale chápu, že taková odpověď Ti nebude asi stačit…. Dobrá.

V nejužším týmu Dluhopisomatu nás je 7 a aktuálně sháníme další 2 kolegy. V každodenním kontaktu jsme také s obchodním ředitelem a velmi úzce spolupracujeme také s oddělením marketingu, což je dalších 5 lidí. Běžná denní komunikace s nejbližšími spolupracovníky probíhá z očí do očí, protože spolu sdílíme kancelář či patro. Pokud chci komunikovat s jiným oddělením, které je na jiném patře či s někým kdo aktuálně pracuje z domu, máme ekosystém interních komunikačních pojítek, které skvěle fungují. Nicméně stále platí, že pokud potřebuji řešit něco složitějšího, je nejjednodušší zastavit se u kolegů z jiné kanceláře osobně.

5. Vidíš nějaké věci, na kterých je potřeba zapracovat, aby tým fungoval efektivněji?

Někdy jsme trochu snílci a myslíme až příliš vysoko a soustředíme se na více projektů naráz. To je strašně super a nabíjí mě to pozitivní energií. Nicméně občas si toho vymyslíme až příliš, takže nestíháme plnit termíny, které si sami stanovíme. Naší bolístkou je tedy time management a přílišné ambice.

6. Jak vypadá tvůj běžný den? Na co se do práce nejvíc těšíš?

Běžný den? To slovo moc neznám, žádný den není běžný. Nicméně většinou mám nějaké schůzky s emitenty nebo interní projektové schůzky. Část času trávím u počítače a část času osobním jednáním se spolupracovníky. Nejvíce se těším na kolegy, kávu a občerstvení, které pro nás na pracovišti každý den chystají naše asistentky.

7. Co bys poradil člověku, který uvažuje o pozici obchodníka v CFG?

Aby se nebál udělat krok do neznáma. Můj strach z nových výzev a setrvávání na jisté pozici u předchozího zaměstnavatele mě stály několik let, které jsem mohl věnovat smysluplnější, zábavnější a lépe honorované práci.

8. Jak bys shrnul své roční působení na obchodním oddělení v CFG? Co se podařilo a co nikoliv. Čeho jste s týmem dosáhli?

Fíha, to už je vážně tak dlouhá doba? Jak ten čas rychle utíká, když se člověk dobře baví. 😊 Osobně se domnívám, že za poslední rok se zejména podařilo vybudovat velmi silný a soudržný tým, který dokáže společnými silami dosáhnout vizí, které si vytyčí. Ne vždy v čase, který si stanoví, ale na kvalitu je třeba si počkat.

Zároveň jsme tu dobří kamarádi a rádi se společně bavíme. Dříve tomu tak nebylo. A čeho jsme s týmem dosáhli? Troufám si tvrdit, že Dluhopisomat se společnou prací nás všech stal nezpochybnitelnou jedničkou mezi dluhopisovými portály. Můžete o tom diskutovat, můžete s tím nesouhlasit, můžete o tom vést spory. Ale to je tak všechno, co se s tím dá dělat.

Významným milníkem pro nás bylo spuštění rozsáhlé televizní, rádiové a online kampaně, které proběhlo letos v říjnu. Na této kampani odvedli skvělou práci kolegové z marketingu a díky nim se stal Dluhopisomat opět o něco více známou značkou.

9. A pokud bys měl popsat, co se ti na Dluhopisomat.cz a CFG líbí nejvíce a nejméně, co by to bylo?

Snad už nebudu znít jako „kafemlejnek“, ale nejvíce se mi líbí skvělá atmosféra napříč celou skupinou, ať už v průběhu pracovního dne nebo (a to zejména) na různých mimopracovních akcích, kdy s kolegy chodíme na bowling, burgery atp. Negativního mě nic moc nenapadá, i když se hodně snažím. Snad jen, že se někdy více lidí věnuje stejnému nápadu a pracuje na stejné věci. A to může dost naštvat, když zjistíš, že kolega danou věc udělal rychleji a lépe…

Marek Kuskov

Další články

Benefit, který oceňuje celý tým!

Občerstvení na pracovišti je často v inzerátech považováno za klišé. U nás tě však přesvědčíme o opaku. 😉 Káva, čaj a čokolády jsou u nás opravdu

Návrat do financí

V dubnu jsme v našemu týmu přivítali nového člena – zkušeného a úspěšného obchodního ředitele Jardu Krále. Jsme moc rádi, že nám pomůže měnit svět financí a

NENAŠEL JSI POZICI, KTERÁ BY TĚ ZAUJALA?

Pošli nám svůj životopis a my se ti ozveme, když se pro tebe něco zajímavého objeví.